«Укрзалізниця» оприлюднила оновлені результати посиленого контролю онлайн-продажу квитків на внутрішні маршрути, запровадженого після аналогічних заходів на міжнародних напрямках. За даними компанії, заблоковано 271 клієнта, які масово скуповували квитки або здійснювали маніпуляції із застосунком «УЗ». Про це повідомляє “Дніпро ЧАС” з посиланням на “Наше місто”.
Користувачі цих акаунтів намагались використовувати застосунок УЗ, який створено для індивідуального придбання квитків, для інших цілей:
- створювали багато різних повʼязаних акаунтів та купували з них невелику кількість квитків, щоб обійти блокування,
- намагались утримувати квитки, не переходячи до етапу оплати (вочевидь, очікуючи на «замовлення»),
- купували багато квитків на різні прізвища та вчиняли інші дії, які були «спіймані» антифрод-системою.
Крім того, Укрзалізниця посилила ідентифікацію клієнтів та розгорнула систему моніторингу за аномальними діями користувачів під час користування онлайн-сервісами.
Зокрема, оцінюється не тільки безпосередня кількість придбаних квитків, наявність різних прізвищ у квитках, але й дії, які вчиняються в системі, щоб «утримувати» квитки (цим зловживають квиткові спекулянти).
Так, за минулий тиждень з 4 по 10 серпня моніторингова система Укрзалізниці ідентифікувала та заблокувала 271 підозрілий акаунт.
Підставою для блокування облікового запису може стати:
- Надмірна кількість резервацій: один акаунт системно блокує місця для оплати на 15 хвилин, але саму оплату не здійснює.
- Надмірна кількість пошукових запитів за конкретним напрямом або хаотичні запити: акаунт перевантажує систему постійними пошуками квитків. Часто так працюють бот-акаунти – тож, такі дії будуть блокуватися моментально.
- Кількість акаунтів, привʼязаних до однієї банківської картки (іноді до різних акаунтів може бути привʼязана одна банківська картка, щоби «приховати» квиткові спекуляції), а також яка електронна пошта використовувалась для їх отримання, на які конкретно напрямки купувались квитки, тощо.
Для боротьби зі спекулянтами, які тепер не «труться» біля кас, також налаштовані автоматичні внутрішні запобіжники (наприклад, складні CAPCHA — компʼютерні тести на визначення того, хто використовує систему — людина чи бот, та інші сучасніші запобіжники).