![о](/sites/default/files/styles/max_325x325/public/2024-01/_vii__skovi_mobilizatsiya_vokzal_gettyimages_1239075866__1__0585fa2993b578f2b7a924e284aeeb56_1200x675.jpg?itok=8cifnGNL)
Комітет Верховної Ради України з питань антикорупційної політики визнав, що урядовий законопроєкт про мобілізацію №10378, який викликав суспільний резонанс, містить корупційні ризики.
“Ось перелік того, що, на нашу думку, необхідно вдосконалити у законопроекті для уникнення корупційних ризиків:
1. Відмовитися від покладання на органи місцевого самоврядування обов’язку «забезпечити прибуття» військовозобов’язаних у військкоматі. ОМС можуть забезпечувати транспорт, але не можуть застосовувати примус. Натомість, обов’язок забезпечити прибуття без уточнення способу, у який це має відбуватися, може породжувати свавілля.
2. Чітко визначити, у які строки та за яких умов ТЦК може ініціювати внесення військовозобов’язаних у реєстр боржників із подальшими обмеженнями на розпорядження майном тощо. Керівник ТЦК не має отримати можливість когось внести в реєстр на наступний день після неприбуття (адже неприбуття можливе і з поважних причин), а когось «не помічати» місяцями. Обмеження прав може відбуватися після притягнення особи до відповідальності за порушення обов’язку з’явитися на виклик.
3. Прибрати право районних (міських) комісій з питань направлення для проходження військової служби, а також комісій вищого рівня на власний розсуд надавати громадянам відстрочки від направлення на базову військову службу (не плутати із мобілізацією)”, – написала у соцмережі голова комітету Верховної Ради”.
Анастасія Радіна також додала що питань, які потребують ретельного доопрацювання, у законопроекті значно більше:
“У першу чергу — щодо подолання корупції у ВЛК та МСЕК. Допрацювати потрібно і процедури підтвердження інших обставин, які є підставами для відстрочки від мобілізації”.
Голова комітету зауважила, що детальний висновок антикорупційної експертизи до законопроекту щодо мобілізації буде оприлюднений на сайті ВРУ.
За матеріалами 49000.