В Україні запрацювало блокування спам-дзвінків: як поскаржитися на нав’язливі номери

В Україні набула чинності нова урядова постанова, яка надає мобільним операторам законне право блокувати номери, що здійснюють спам-дзвінки. Відповідні Правила почали діяти з 2 жовтня 2025 року, і за цей час вже було заблоковано тисячі нав’язливих номерів. Про це повідомляє “Дніпро. Час” з посиланням на міністра цифрової трансформації Михайла Федорова.

Тепер кожен українець може долучитися до боротьби зі спамерами та допомогти операторам очистити мережу.

Що таке спам-дзвінки?

Спам-дзвінки – це дзвінки рекламного характеру, коли компанії телефонують користувачам без їхньої попередньої згоди, нав’язуючи товари чи послуги. Ці дзвінки часто здійснюються через автоматичні системи та є джерелом постійного дискомфорту для абонентів.

Як заблокувати спам-номер: інструкція для абонентів

Нові правила дозволяють громадянам скаржитися на конкретні номери, з яких надходять нав’язливі дзвінки. Звернення до оператора є найшвидшим способом допомогти заблокувати джерело спаму.

ОператорСпособи подачі скарги
VodafoneУ застосунку My Vodafone, за номером 111 або 0 800 400 111 (в Україні).
KyivstarУ застосунку Мій Київстар, за номером 466 або 0 800 300 466 (в Україні).
lifecellУ застосунку My lifecell, за номером 5433 або 0 800 20 5433 (в Україні).

Альтернативні канали для скарг

Якщо ви хочете поскаржитися безпосередньо державним органам, можна скористатися такими каналами:

  1. Гаряча лінія Уряду: Зателефонувати за номером 1545.
  2. НКЕК: Залишити відповідну заявку на сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій (НКЕК).

Уряд закликає громадян активно залишати заявки та допомагати мобільним операторам боротися зі спамерами, забезпечуючи комфортніше користування зв’язком.

Апеляція у справі депутата Свердліна: після запиту журналістів суд призначив засідання