
У Дніпрі безкоштовно надають послугу «Соціальне таксі». Нею можуть скористатися як окремі особи, так і громадські організації. Не вперше соціальне таксі викликає пані Людмила. Вже 6 років жінка пересувається на кріслі колісному.
«Я живу сама, тому мене немає кому відвезти в лікарню чи у справах. Викликала декілька раз таксі, але автівки приїздили і відмовляли мені, бо не пристосовані для перевезення крісел колісних. Завдяки послузі «Соціальне таксі» я можу поїхати до лікаря або за потреби в державні установи. Водії завжди допоможуть, спитають чи все добре, піклуються про мене під час поїздки. Дуже добре, що у нашому місті є така можливість для людей з інвалідністю», — говорить Людмила Швидка.
В автопарку «Соціального таксі» 6 автомобілів: 2 автобуси та 4 мікроавтобуси. Скористатися послугою можуть люди, які мають I чи II групу інвалідності по захворюваннях опорно-рухового апарату, а також люди з порушеннями зору з I групою інвалідності.
«Кожен автомобіль обладнаний гідравлічним підйомником або пандусом. За необхідності людині допомагають наші водії. У салоні все безпечно. Кожна людина має право на 4 поїздки на місяць тривалістю до 3 годин. Завдяки «Соціальному таксі» люди можуть дістатися вокзалу, органів місцевого самоврядування, закладів соціального захисту, державних установ, аптеки, закладів охорони здоров’я, фінансових установ та закладів вищої освіти. Також є можливість перевезення особи до санаторно-курортних закладів нашої області. Крім того, у нас є і групові перевезення для громадських організацій, які мають людей з інвалідністю», — зазначив директор Міського центру соціальної допомоги Дніпровської міськради Максим Єрьоменко.
У Дніпрі послугою «Соціальне таксі» користуються 829 людей з інвалідністю, з них — одна ВПО.
Сьогодні пані Людмила записана на прийом до сімейного лікаря, тож першою зупинкою стала одна з амбулаторій Дніпра.
«Ми дотримуємося всіх критеріїв безбар’єрності, щоб кожна людина могла потрапити до закладу та отримати необхідні медичні послуги. У нас є пандус, який відповідає всім вимогам, тактильна плитка, таблички для людей з порушеннями зору з шрифтом Брайля, мнемосхеми з розташуванням кабінетів, укладено договір з УТОГ, який передбачає можливість спілкування жестовою мовою пацієнта з лікарем за допомогою перекладача. Працюють обидва ліфти. Якщо крісло колісне, на якому приїхав пацієнт, не проходить по ширині в ліфт, то ми надаємо інше і допомагаємо людині пересісти. Загалом наш центр обслуговує більше ніж 72 тисячі пацієнтів, з них 2 500 – це люди з інвалідністю», — зазначила керівниця центру первинної медико-санітарної допомоги Галина.
Щоб забезпечити повний доступ людей з інвалідністю до всіх послуг, які надають лікарі центру, деяке обладнання замінили на більш сучасне.
«Людям з інвалідністю було незручно ходити до акушера-гінеколога на прийом. Огляд завжди був проблематичний і для пацієнта, і для лікаря. Щоб всім було комфортно, ми придбали спеціальне крісло-трансформер. Воно з електропідйомником, регулюється за висотою і призначене саме для людей з інвалідністю. Пацієнти користуються ним вже більше ніж 2 роки», — додала пані Галина.
Наступною зупинкою пані Людмили був «Прозорий офіс». Тут жінка хотіла дізнатися про отримання довідок та про оздоровлення. Уся будівля офісу повністю безбар’єрна.
«Ми під’їхали до будівлі, я натиснула на кнопку «виклик персоналу». Далі мене зустріли та провели до ліфта. Після зі мною поговорила дівчина, допомогла взяти талон на прийом та провела до необхідного спеціаліста. Приміщення пристосоване для людей на кріслах колісних, тож все добре. І дівчата тут дуже приязні, все чітко розказали і допомогли вирішити всі питання», — говорить Людмила Швидка.
Головна спеціалістка загального відділу Лівобережного управління соціального захисту населення Ольга Олійник додала: «Прозорий офіс пристосований для осіб з інвалідністю. Центральний вхід обладнаний пандусом, є тактильна плитка, усередині 2 ліфти, санітарні кімнати для людей з інвалідністю, підйомник, таблички зі шрифтом Брайля. Щоб люди на кріслах колісних почували себе комфортно, у нас є понижена рецепція та термінал. А якщо до нас приходить людина з порушенням слуху, то у нас є спеціальні планшети з програмою, завдяки якій ми викликаємо сурдоперекладача і він допомагає нам налаштувати контакт з людиною».