Річниця нищівного ракетного удару по АТП: як у Дніпрі за рік відродили автобусний транспорт

Опубликовано Треплов Валерий - чт, 05/10/2023 - 12:07
и

Наприкінці вересня 2022 року ворог наніс страшний удар: ракета влучила в потужне автотранспортне підприємство, розташоване в Чечелівському районі міста. На превеликий жаль, кілька осіб стали жертвами підступного удару. Постраждало понад 150  автобусів, які обслуговували численні маршрути в Дніпрі. Окрім рухомого складу були пошкоджені ремонтні цехи, адміністративна будівля та сервісні служби. Також суттєво постраждали навколишні житлові будинки та гуртожитки.

Внаслідок ворожої атаки та виходу з ладу величезної кількості автобусів Дніпро опинився за крок до транспортної кризи. 48 великих і 6 середніх автобусів було повністю знищено через ворожий ракетний удар, майже 100 машин — суттєво понівечено. Під загрозою опинились автобусні перевезення мешканців, які традиційно забезпечували приватні автотранспортні підприємства. Одне з найпотужніших у вересні минулого року й постраждало від ракетного удару. Як за рік вдалося відродити міський автобусний транспорт – читайте в матеріалі “Наше місто“.

м

44 великі автобуси для нашого міста

Транспортники міста навіть після страшної трагедії проявили себе на 100% професійно та конструктивно, згадує ці складні дні Ігор Маковцев, директор департаменту транспорту  та транспортної інфраструктури міської ради Дніпра. В той час він координував велику роботу із забезпечення стабільного та ефективного транспортного сполучення, яку проводила міська влада, профільні служби, усі транспортники міста.

и

— Автотранспортні підприємства намагалися забезпечити максимальний вихід на маршрути автобусів, які могли працювати, — зазначає Ігор Маковцев. — На максимумі працював міський електротранспорт. Водії міських автобусів, тролейбусів, трамваїв діяли професійно, відповідально та злагоджено. Завдяки їм у ці складні осінні дні дніпряни, як завжди, змогли вчасно дістатися до місця роботи та додому.

В цій складній ситуації величезну роль відіграло те, що в місті за ініціативи мера Дніпра Бориса Філатова вже кілька років системно відроджується та модернізується  муніципальний електротранспорт. Тож саме міські тролейбуси та трамваї, парк яких міська влада поповнювала та оновлювали протягом останніх років, виявилися вкрай потрібними та корисними для мешканців Дніпра за тимчасової відсутності значної частини міських автобусів.

На допомогу нашому місту оперативно прийшли дружні мегаполіси України — це сталося завдяки особистим зусиллям мера Дніпра, який завжди розвивав партнерські стосунки з колегами з інших міст. Так, значну партію автобусів нашому місту передала міська влада Києва. Також вкрай потрібні автобуси надійшли з Вінниці. А через деякий час дуже підтримали Дніпро муніципалітети іноземних міст — Кельна (Німеччина) та навіть далекої Осаки (Японія).

Не залишився осторонь і соціально відповідальний дніпровський бізнес. Приміром, потужна корпорація «Біосфера», що продовжує працювати в Дніпрі попри війну, надала кілька сучасних автобусів для потреб міста і містян.

Загалом, дружні міста та бізнес передали Дніпру 44 великі автобуси. Всім, справжнім друзям, які прийшли на допомогу місту в скрутну годину, від імені всіх мешканців щиро подякував Борис Філатов. Міський голова також особисто привітав та побажав успішної роботи дніпровським водіям, які сіли за кермо цих автобусів та почали перевозити містян.

и

«Ровно год назад… п@дары… сожгли «Искандером» больше СТА городских автобусов, — написав Борис Філатов у ФБ. — Убили простых людей: водил и автослесарей. Хотели нам парализовать общественный транспорт. Нам помогли Киев и Винница, Кёльн и Осака. Мы и дальше живем и боремся. И ездим на общественном транспорте”.

и

Створили парк комунальних автобусів

Від початку повномасштабного вторгнення пасажирські перевезення у Дніпрі не припинялися. А під час масових відключень електроенергії, які мали місце через ворожі обстріли минулої осені та взимку, коли вимушено зупинялася робота електротранспорту, автобуси продовжували працювати та перевозити пасажирів.

Завдяки численним автобусам, які надали дружні міста України та інших держав, в Дніпрі фактично вперше за всі роки Незалежності з’явилася транспортна база для того, щоб створити парк саме комунальних автобусів.

— За дорученням мера Бориса Філатова на базі КП «Дніпровський електротранспорт» створили автоколону, до складу якої увійшли комунальні автобуси, — зазначає Ігор Маковцев, директор департаменту транспорту міської ради.

и

Для мешканців цей важливий крок влади міста приніс велику користь. Відтепер низка автобусних маршрутів прямують до найвіддаленіших мікрорайонів Дніпра. Муніципальний транспорт доставляє людей туди, куди раніше не їздили  маршрутки.

Наразі комунальні автобуси перевозять пасажирів  низкою маршрутів: № 7-К, № 32-К, № 48-К, № 75-К, № 109-К. Це — в першу чергу,  соціально важливі напрямки. Адже комунальні автобуси з’єднують центральні райони Дніпра, вокзал із найвіддаленішими мікрорайонами, приміром — Ігрень, Мирний, Авіаторське та ін., куди раніше неохоче їхали  автобуси приватних перевізників.  

и

— Міські автобуси в нас зʼявились торік, —  розповідає В’ячеслав Павленко, начальник автоколони КП «Дніпровський електротранспорт». — Їх до Дніпра привезли з різних українських та європейських міст. Всі вони — великої місткості, розраховані на значну кількість пасажирів.

Комунальні автобуси, що прямують важливими маршрутами, мають неабиякий попит серед мешканців. Менше ніж через рік після початку роботи муніципальні автобуси вже перевезли понад 1 млн пасажирів.

и

Користуються цим зручним транспортом численні пенсіонери, пільговики, люди з інвалідністю. Для зручності маломобільних пасажирів сучасні автобуси оснащені пандусами, а водії навчені, як допомогти людині на інвалідному візочку дістатися у салон.

— У місті дуже багато людей поважного віку, переселенців, осіб з інвалідністю, — продовжує В’ячеслав Павленко. — Тож важливо знати, як їм допомогти заїхати до автобуса. Ключову роль відіграє водій, який має правильно підʼїхати до зупинки та допомогти опустити пандус.

Зараз 5 автобусних маршрутів є комунальними. На кінець літа цього року комунальні автобуси Дніпра перевезли мільйон пасажирів.

За матеріалами Наше Місто.