Безпека на дорогах: як поводитися водіям й пішоходам в умовах недостатньої видимості

Опубликовано Дмитрий Луцков - пт, 09/12/2022 - 10:48
Безпека

Безпека на автошляхах стає ще більш актуальною в умовах тотальної економії електроенергії та вимкнення вуличного освітлення. Це робить учасників дорожнього руху менш помітними. 

За словами начальниці відділу зв’язків із громадськістю управління патрульної поліції у Дніпропетровській області Наталії Очеретяної, через відключення електроенергії, а відтак й світлофорів, вимушене відключення освітлення на вулицях й автошляхах у темний час доби збільшилась кількість дорожньо-транспортних пригод саме за участі пішоходів.

«Люди переважно у темному одязі, й їх просто не видно. Водії встигають помітити пішоходів лише на відстані 5-10 метрів, але цього не достатньо, щоб зреагувати, зупинити транспорт, аби пропустити людей. Тому радимо як водіям, так і пішоходам дотримуватися правил дорожнього руху. Слід усім бути видимими у темний час доби, водіям — дотримуватися швидкісного режиму. Перед початком руху водій повинен переконатися у справності фар. Вдень повинні бути ввімкнені ходові вогні або ближнє світло фар. Увечері — обов’язково ближнє світло фар. Поза містом може бути й дальнє світло фар за умови, щоб не засліплювати водія зустрічного руху чи ймовірних пішоходів. Загалом на дорозі слід бути помітним. Пішоходам рекомендується носити верхній одяг світлих кольорів та, за можливості, позначити себе флікерами, які водії у темний час доби можуть бачити на відстані 150 і більше метрів», — розповіла Наталія Очеретяна.

Вона також повідомила: «За 11 місяців поточного року у місті сталася 461 ДТП за участі пішоходів, загинуло 89 осіб, 405 — травмовано». 

Водійка тролейбуса з 40-річним стажем, інструкторка Раїса Долиненко розповідає: «У темний час доби водій повинен знизити швидкість, дотримуватися правил і бути ще більш пильним. Водночас і пішоходи повинні бути уважними: тролейбуси, автобуси обходити позаду. Треба завжди пам’ятати, що транспорт різко не зупиниться. Екстрене гальмування застосовується для уникнення ДТП, наїзду на пішохода». 

Водночас водій тролейбуса й автобуса Олександр Сосновський зазначає, що досить часто пішоходи продовжуть переходити дорогу у невстановлених місцях, тобто, де їм зручно, з’являтися на проїжджій частині раптово. «Звичайно, у роботі були такі випадки, коли потрібно було швидко зреагувати, щоб не сталося наїзду, збиття пішохода. Загалом пішоходи перед виходом на проїжджу частину повинні обов’язково переконатися, що їх побачили водії й зупинилися. Зараз раніше вимикається освітлення, люди у темному одязі, тож звичайно їх складно розгледіти. Водії повинні обов’язково зменшувати швидкість», — додав Олександр Сосновський.