Багато водіїв цього літа вже зіткнулися з неприємною несподіванкою – акумулятор, який зазвичай здає позиції взимку, підвів саме в спеку. Чому так відбувається і як вберегти АКБ від передчасного виходу з ладу в літню пору, розкаже «Дніпро Оперативний».
Звичайний акумулятор на справному авто має служити 4-5 років. Проте, на практиці, він може вийти з ладу набагато швидше, пише РБК-Україна.
Чому акумулятори страждають влітку?
На перший погляд, літо – це щасливий час для АКБ: двигун запускається легко, обігрів та фари не потребують багато енергії.
Однак, спека та інші фактори негативно впливають на акумулятор:
- Висока температура: під капотом може сягати 100°C, а іноді й 120°C. Це прискорює хімічні процеси в батареї, в тому числі сульфатацію пластин, що є головною причиною старіння АКБ.
- Тривале перебування в розрядженому стані: влітку водій може не помічати цього, адже двигун запускається легко, але навіть частковий розряд негативно впливає на АКБ.
- Випаровування електроліту: через спеку електроліт випаровується, що призводить до падіння його рівня в банках.
- Саморозряд: пил та бруд на корпусі АКБ в спеку "газують" через вентиляційні отвори, утворюючи на ньому струмопровідну плівку, що спричиняє саморозряд. Також окислюються клеми, погіршуючи заряд та віддачу струму.
Як захистити АКБ влітку:
- Не паркуйте авто на сонці, особливо після поїздки.
- Регулярно чистіть акумулятор від пилу та бруду.
- Контролюйте чистоту клем: білий або зелений наліт свідчить про окислення, яке потрібно усунути.
- Вимірюйте напругу на клемах: вона повинна бути в межах 12,4-12,8 В.
- За можливості, зніміть акумулятор на зиму та зберігайте його в прохолодному місці.
- Використовуйте спеціальні зарядні пристрої для підтримки АКБ в оптимальному стані.
За матеріалами Дніпро Оперативний.