У Дніпрі міський простір розвивається за сучасними європейськими стандартами з урахуванням інклюзивності, – експерти

Опубликовано Татьяна Кобылева - ср, 08/07/2020 - 15:59
Надежда Михно

У Дніпрі з 2016 року відбуваються суттєві зміни у плануванні міської території. Серед іншого почали упорядковувати пакувальний простір, розміщення МАФів та інших об’єктів благоустрою й інфраструктури.

Про це під час пресконференції 8 липня розповів голова правління «Комітету виборців України» Станіслав Жолудєв.
За його словами, до Дніпра нарешті дійшли світові тенденції урбаністики і загалом розвитку міста. Так, наприклад, до затвердження правил паркування ця сфера розвивалася хаотично, була фактично «тіньовою», тобто від цієї діяльності міський бюджет недоотримував кошти. Та із 2016 року відбулися конструктивні зміни: парковки обладнали усім необхідним, оплату зробили безконтактною (через паркомат або мобільний додаток), а також стали відстежувати порушників. Навели лад і з малими архітектурними формами (кіосками), які розміщувалися всупереч усім нормам і без дозвільних документів. Із 2016 року демонтували понад 1,5 тисячі МАФів.

«З наведенням ладу у цих сферах і досі спостерігаємо потужні хвилі обурення, які штучно створюються тими, хто раніше контролював ці галузі. Саме ці люди і намагаються вивести увесь процес із цивілізаційного поля для особистого контролю. Під час нещодавно проведеного автомарафону висувалися гасла зробити паркування безкоштовним, зруйнувати вибудовану цивілізаційну систему у цьому питанні. Це можна розглядати або як виборчий популізм, або ж знову як намагання взяти паркування під власний контроль. Подібні розмови – абсолютно безглузді. Так само і з МАФами. Залишалися працювати ті, розміщення яких відповідало хоча б мінімальним нормам», – підкреслив Станіслав Жолудєв.

Водночас соціологиня, експертка у сфері регіонального і міського розвитку Надія Міхно зазначила: «Сфера паркування у Дніпрі виведена в абсолютно прозорий процес. З’явилися оператори, проводиться реорганізація паркувальних зон, зокрема і з місцями для людей з інвалідністю. Дніпро став першим містом, де з’явилася можливість придбати абонементне паркування, що дуже зручно. Інспектори стежать за вчасною оплатою послуги та за автомобілями, які припарковані у недозволених місцях. У критичних ситуаціях такі машини евакуюють на штрафмайданчик. Таким чином ситуація на дорогах покращилася, наприклад, поменшало блокування руху громадського транспорту через неправильно припарковану машину. Загалом розчищення від неправильного паркування збільшило пішохідні зони. До речі, за результатами Всеукраїнського муніципального опитування Дніпро увійшов до десятки лідерів серед обласних центрів України за оцінками якості паркування».

Зі свого боку голова комітету ЖКГ та благоустрою громадської ради при Дніпровській міській раді Ольга Волкова додала, що інфраструктурні проєкти у місті реалізуються відповідно до стандартів інклюзивності та доступності.
«Ті ж паркувальні місця для людей з інвалідністю зроблені з пониженням виїздів. Реконструкції вулиць теж проводяться з необхідними пониженнями та за іншими правилами ДБН. Сучасні зупинкові комплекси, які активно облаштовують у місті, – вони теж робляться з посадковими платформами необхідної висоти, викладаються тактильною плиткою, подекуди вже є й пандуси, щоб зручно могли пересуватися люди з інвалідністю. Активно оновлюється громадський транспорт – автобуси, тролейбуси з низькими підлогами тощо», - сказала Ольга Волкова.
Станіслав Жолудєв підсумував: «Паралельно із розвитком міської інфраструктури діють маніпуляційні рухи спротиву – політичні, бізнесові, кримінальні. Вони намагаються повернути нас до тих часів, коли вони контролювали ті чи інші процеси. Тому закликаємо мешканців не вводити самих же себе в оману».

Теги