Днепр Час

НА ОСТРИЕ СОБЫТИЙ

Авто на еврономерах. Полицейские заигрались в таможенников — Ярошевич

01/12/2017 - 18:49
Ярошевич

Сейчас рассматриваются несколько законопроектов по урегулированию ввоза автомобилей на иностранной регистрации, сообщил председатель общественной организации "АвтоЕвроСила".

В Одессе водитель нерастаможенного авто на польских номерах выиграл суд против таможни. Его хотели привлечь к административной ответственности и взыскать полмиллиона гривен за нарушение правил ввоза транспорта в страну. Однако, по решению судьи, доводы таможни были признаны убедительными, а сами таможенники не смогли доказать факт нарушения водителем таможенных правил.

Сама суть дела в том, что в мае этого года водителя авто на еврономерах остановили полицейские, проверили документы и сообщили в таможню о факте использования украинцем авто с иностранной регистрацией. После этого таможня постановила взыскать с водителя более 500 тысяч гривен. Это, фактически, 300% от суммы таможенных платежей, которые мужчина не выплатил. По крайней мере, так подсчитали таможенники. 

В ответ одессит подал иск, в котором объяснил, что машину на территорию страны ввез гражданин Польши, и затем передал авто ему в пользование на срок до одного года. Поэтому одессит, согласно закону, не обязан был знать обо всех "таможенных вопросах" — ими бы занимался поляк как юридический владелец авто. Эту историю сообщили в местных СМИ, со ссылкой на решение Малиновского районного суда Одессы. 

Стоит добавить, что это не первая подобная история с водителями на "евробляхах", которых штрафуют. В той же Одессе женщину оштрафовали примерно на 3,5 миллиона гривен на авто на литовских номерах за нарушение условий транзита через таможенную территорию Украины. 

Эти прецеденты прокомментировал председатель общественной организации "АвтоЕвроСила" Олег Ярошевич в эфире радиостанции Голос Столицы.  (текст публикуется на языке оригинала)

Вам особисто щось відомо про цей конкретний випадок в Одесі, коли одеський водій виграв суд проти митниці?

— Це, дійсно, реальні речі, в судах відстоюються десятки або, напевне, сотні судових позовів зі сторони митниці. І апеляцій зараз дуже багато. В такі області, як, наприклад, Запорізька, сотнями приходять звинувачення від ДФС. Але знову ж ми говоримо про Феміду, де вона має без натиску, без якихось упереджених відношень виносити вироки. В даному випадку в суді водій відстояв свої права на законних підставах. І суд не міг прийняти інше рішення. Тому що, якщо ми будемо порівнювати цей випадок і той випадок, там, де громадянку України оштрафували майже на 3,5 млн грн — це аналогічні випадки.  Але ж бачите, в одному випадку митниця тиснула фактами так званими, тощо. Ми, до речі, будемо слідкувати за апеляцією вже цієї справи з приводу 3,5 млн, відповідно ми зараз говоримо, що це дійсно законне рішення, яке було прийнято судом. В даному випадку правилами митного законодавства передбачено звинувачувати тільки людину, яка ввезла на територію України даний транспортний засіб, але попередньо тут є перевищення повноважень самою поліцією, коли вона зупинила автомобіль, порушивши ст. 35 Закону про поліцію, і пробували поліцейські гратися в митників. Тому що таких прямих взаємодій, наказів або законів, які б могли надавати або передавати інформацію про людину, немає. Відповідно, поліцейські порушили саму ст. 35 Закону про поліцію і передали особисті дані до митниці України.

Позови подають українські митники до суду в цих випадках?

— Так. Навіть та інформація, яка закидалася в ЗМІ буквально тиждень або два тому, що українські митники подали прохання розібратися з 270 фірмами литовськими, які незаконно ввозять транспортні засоби на територію України. Це фейкова інформація, знову це недолугість роботи митників, які не можуть самі розібратися в своєму законодавстві, і перекладають так звану відповідальність на митників або правоохоронні органи іншої країни. Це взагалі безглуздя.

Які взагалі претензії у митників до тих водіїв, які користуються автомобілями з європейською реєстрацією? 

— Є два шляхи ввезення транспортних засобів. Це транзит і тимчасове ввезення. Транзит — це українець заїжджає на територію України і перебуває на даному транспортному засобі, порушуючи ст. 95 Митного кодексу. Другий шлях — це у формі тимчасового ввезення в Україну заїжджає іноземець і перебуває тут автомобіль протягом одного року. Відповідно, це різні статті звинувачень, якими можуть апелювати самі митники. За транзит максимальний штраф, до якого може притягнутися українець, це 8500 грн. А вже коли це тимчасове ввезення, тоді транспортний засіб і людина, яка ввезла транспортний засіб, саме іноземець, перевищивши термін в 365 днів, може бути притягнутий до відповідальності, розмір штрафу в цьому випадку становить 300% несплачених митних платежів.  Це абсолютно різні статті Митного кодексу.

При цьому автомобілі на єврономерах в нас перебувають за цими двома процедурами?

— Так, тільки два є способи перебування офіційного не території України.

Хто в першу чергу за них несе відповідальність? 

— Відповідальність перед громадою несе в першу чергу водій, який керує транспортним засобом. Це порушення правил дорожнього руху, наприклад, в формі транзиту, тоді несе і водій, який завіз на територію України автомобіль, його можуть притягнути до адміністративної відповідальності максимальною сумою на 8500 грн. Тобто в даному випадку водії свідомо йдуть на таке правопорушення і сплачують до бюджету мільйони гривень, тому що це достатньо масова зараз ситуація.  До речі, хочу сказати, що на сьогодні воно зрушилося з мертвої точки, зараз розглядаються декілька законопроектів і комітетом ВР, і нами приготовлений законопроект, ми його офіційно не реєструємо в ВР. Але це процес законотворчий, і він несе за собою таку тяганину, коли закон має задовольнити в першу чергу українців, а в другу чергу державу, щоб вона не втрачала, або знову ж, поповнювала бюджет. В даному випадку така робота ведеться зі сторони "Автоєвросили" і Мінтрансу, і Южаніна зголосилася брати активну участь в розробці такого законопроекту, щоб знівелювати цю проблему, і все-таки дати можливість українцям придбати якісні і дешеві автомобілі.

Чи вважаєте ви, що люди, які ввозять автомобілі на єврономерах за цими двома схемами, по суті, не доплачують митних зборів? 

— Якщо брати вже в площині законодавчої бази, то в даному випадку водій автомобіля старшого 2010 року вже на має можливості взагалі заплатити державі, тому що немає самої процедури. Тобто законом заборонено розмитнювати або ввозити для розмитнення на територію України транспортні засоби віком старші 2010 року. Відповідно, цей сегмент автомобілів і в Європі є досить дорогий, який не дозволяє середньому українцю з нинішніми статками придбати собі автомобіль. Люди зараз вимушені купляти автомобілі дешеві, але якісні. Якщо ставити на сьогодні "Жигуль", якому під 40 років, коштує 1-1,5 тисяч доларів, і взяти "Audi", яка випущена в 2000-2005 році, коштує таких самих грошей. Різниця дуже велика. Це і по якості, і по комфорту їзди, і по безпеці. Відповідно, люди вибирають зараз оптимальний варіант, ідучи на, можливо, на адміністративне правопорушення, і вони несуть відповідальність, якщо автомобіль знаходиться в рамках законодавства.

 

Опубликовал

Об авторе

Новости партнеров

Уважаемые посетители! Вместе мы сделаем сайт лучше!

Если Вы увидели ошибку в тексте статьи, выделите ее и нажмите Ctrl+Enter. В появившемся окне нажмите "Отправить сообщение". Автор материала мгновенно получит сообщение и сможет оперативно исправить ошибку.

Орфографическая ошибка в тексте:
Чтобы сообщить об ошибке, нажмите кнопку "Отправить сообщение об ошибке". Также вы можете добавить свой комментарий.