Перевезення, ремонти та пільги без обмежень: підсумки роботи муніципального транспорту Дніпра у 2023 році

Опубликовано Треплов Валерий - чт, 28/12/2023 - 20:16
К

Комунальний транспорт Дніпра везе пасажирів щодня у будь-яку погоду. Він  завжди збитковий та дотується за рахунок місцевого бюджету. І це не лише у Дніпрі, а й у всіх інших містах України. Незважаючи на це дніпровській владі вдається утримувати ціну на проїзд та безкоштовно возити пільговиків у місцевих тролейбусах, трамваях, метро та комунальних автобусах. До речі, у Львові вже з 11 грудня проїзд у комунальному електротранспорті подорожчав до 20 гривень, а з 1 червня складатиме 25 грн. А Дніпро тримається. 

Ми ретельно опікуємося тим, аби громадські перевезення працювали в нормальному режимі,– розповів мер Дніпра Борис Філатов. – Зараз місто, на жаль, не оновлює рухомий склад — з цілком очевидних причин. Утім, маючи потужну ремонтну базу, що була створена у попередні роки, ми маємо змогу утримувати все в прийнятному стані. Бо без нормальної роботи транспорту місто просто зупиниться. Більше того – навесні цього року ми відкрили ще низку комунальних автобусних маршрутів до віддалених районів Дніпра. Тож місто витримує здоровий баланс – між фінансуванням допомоги Збройним силам і потребами людей, що живуть та працюють тут.

54 млн пасажирів за рік перевезли трамваї та тролейбуси

К

 

У цьому році тролейбусному руху у Дніпрі виповнилося 76 років. Зараз у нашому місті працює 21 маршрут – це понад 200 кілометрів. 

Щодня 184 тролейбуси виходять на різні маршрути й перевозять більше ніж 50 тисяч пасажирів. 96 тролейбусів – нових моделей із низькою підлогою, а 14 з них мають автономний хід.

Ще до війни парк Дніпра був оновлений на 96 тролейбусів, – розповів Володимир Кобець, директор КП “Дніпровський електротранспорт” ДМР. – У ньому є сучасний транспорт, який, не маючи напруги, може продовжити рух на спеціальних батареях. Усі ці тролейбуси обладнані пандусами для перевезення маломобільних груп населення.

Також щодня на вулиці Дніпра виходять 254 трамвайні вагони.

За 2023 рік КП “Дніпровський електротранспорт” ДМР перевезено близько 54 млн пасажирів. Понад половини з них (28 млн) – пільговики, які користуються елетротранспортом без обмежень.

За даними КП «Дніпровський електротранспорт», щоденна робота трамваїв та тролейбусів за рік вартує нашому місту один мільярд гривень, а може вже й трохи більше, враховуючи, що за період війни зріс тариф на електрику.

Дійсно, витрати на громадський транспорт дуже високі, але він виконує важливу соціальну функцію — це мобільність населення, за рахунок чого йдуть додаткові надходження до бюджету, – пояснює Іван Васючков, заступник начальника управління транспорту департаменту транспорту та інфраструктури ДМР.

За підрахунками, собівартість перевезення одного пасажира коштує більше 20 грн, з яких пасажир оплачує лише 8 грн, інша частина закривається за рахунок міського бюджету. Перевезення всіх пільговиків теж сплачує міський бюджет.

К

Комунальні автобуси врятували від транспортного колапсу

Е

Найбільшим досягненням 2023 року у галузі комунального громадського транспорту Дніпра стала поява муніципальних автобусів, яких не було у нашому місті з радянських часів. У вирішенні цієї проблеми допомогло нещастя. 

У ніч на 29 вересня 2022 року ворог завдав удар ракетою “Іскандер” по цивільній інфраструктурі Дніпра. Одним з уражених об’єктів стало автотранспортне підприємство. Потужні вибухи чули майже в усіх куточках обласного центру. На місці удару виникла пожежа – горіла адмінбудівля та автобуси, які повинні були вранці вийти на маршрути.

Внаслідок ворожої атаки були знищені 48 великих і 6 середніх автобусів, ще близько сотні – понівечено. Вибух пошкодив ремонтні цехи, адміністративну будівлю та сервісні служби.

Дніпро опинився на межі транспортного колапсу, була паралізована робота 12 маршрутів, які обслуговувалися приватними автоперевізниками. Втім, пасажирські перевезення не зупинилися. Рятували ситуацію залученням на постраждалі маршрути автобусів з інших ліній.

Через декілька днів після трагедії у Дніпрі зустрічали автобуси, що у якості гуманітарного допомоги нашому місту передав Києв, Кельн, Вінниця. Ще кілька автобусів передали дніпровські бізнесмени. А вже за три тижні після знищення автобусного парку перші комунальні автобуси вийшли на міські маршрути. 

Таким чином, у Дніпрі на базі комунальних тролейбусних депо з’явився підрозділ автомобільних перевезень у складі 44 автобусів. Дніпру терміново стали потрібні водії на ці транспортні засоби та ціла низка технічних фахівців.

Коли автобуси прибули до Дніпра, то у нас дійсно не було жодного водія автобуса, за кермо сідали водії тролейбусів з відповідною категорією “Д” — це люди, які могли керувати й тролейбусом й автобусом, — розповідає Васючков.

Зараз у Дніпрі працюють п’ять маршрутів комунальних автобусів: № 7-К ; № 32-К; № 48-К; № 75-К; № 109-К. На них задіяна третина наявних транспортних засобів, інші чекають на введення нових маршрутів у 2024 році.

У

Трамваї та тролейбуси ремонтують щодня

К

 

Дуже велике щоденне навантаження лежить на дніпровському електротранспорті — це десятки тисяч пасажирів. Ремонт рухомого складу у депо Дніпра не зупиняється ні на день. Його проводять на базі спеціалізованої вагоноремонтної майстерні КП “Дніпровський електротранспорт”, що дозволяє не наймати підрядні організації та заощаджувати кошти міського бюджету. 

Ремонтуємо вагони різних типів, чеського виробництва, дніпровського, також опановуємо і низькопідлогові зразки техніки на майбутнє, — розповів Юрій Карнаушенко, начальник спеціальної вагоноремонтної майстерні КП “Дніпровський електротранспорт”. – Капітальний ремонт триває приблизно 21 робочий день. Працюють три ремонтні бригади: одна – тролейбусної ділянки, дві – трамвайної.

У 2023 році у Дніпрі капітально відремонтували 28 одиниць рухомого складу: 25 трамваїв та 3 тролейбуси.

Також капітально відремонтовано 156 трамвайних візків. А середній ремонт зробили для 83 транспортних засобів — 54 трамваї та 29 тролейбусів.

Через постанову Кабміну № 590 фактично зупинився розвиток міського електротранспорту, розповів провідний фахівець КП “Дніпровський електротранспорт” ДМР Нікіта Керенцев. — Обмеження використання бюджетних коштів не дозволили закуповувати нові одиниці рухомого складу, але ми проводимо капітальні ремонти. У межах своїх можливостей та законодавства робимо все, аби покращити комфорт пасажирів та якість перевезення.

Ремонтували аварійні трамвайні переїзди

Х

 

У 2023-му у Дніпрі активно ремонтували трамвайні колії та переїзди. 

Упродовж 2023 року проведено капітальний ремонт аварійної трамвайної колії протяжністю близько 2 км, — каже Іван Васючков, заступник начальника управління транспорту департаменту транспорту та інфраструктури ДМР. –У тому числі – 13 переїздів. Останнім у цьому році завершили ремонт трамвайного переїзду на перехресті пр. Дмитра Яворницького та вул. Михайла Грушевського. Колія була в аварійному стані – останній ремонт тут виконували у 2005 році.

Ремонт трамвайного переїзду у самому центрі міста – на перехресті пр. Яворницького та вул. Грушевського став найпомітнішим для мешканців Дніпра.  Через масштабні роботи довелося зупинити популярний перший трамвай та перекрити рух автотранспорту частиною головного проспекту обласного центру.

Довжина ремонтної ділянки склала 167 метрів в одноколійному вимірі, з яких 58,5 метрів вкладені широко площинними плитами, а 108,5 м – на класичних залізобетонних шпалах. Було задіяно 17 робітників та 8 одиниць техніки, – додає Васючков.

Наприкінці листопада завершили аварійний ремонт трамвайного переїзду на перехресті вулиць Павлова та Академіка Белелюбського. 

Через великий потік не лише легкових автомобілів, а й вантажівок переїзд був аварійним і потребував ремонту, – уточнив Ігор Погорелов, начальник ремонтно-будівельного управління КП “Дніпровський електротранспорт”. –  Востаннє такі роботи тут проводили у 1996 році. На цій ділянці замінили 137 метрів трамвайних колій, вклали 60 метрів залізобетонних плит на самому переїзді та 77 метрів на дерев’яних шпалах.

Переселенці знайшли тут роботу

У цьому році  КП “Дніпровський електротранспорт” прийняло на роботу 110 співробітників з числа внутрішньо переміщених осіб. Таким чином у Дніпрі знайшли роботу 73 водії трамваїв та тролейбусів із зруйнованих війною українських міст.

У нашому КП знайшли роботу такі спеціалісти з числа ВПО як  механіки, слюсарі, електрики, — розповів Іван Васючков. —  Усім співробітникам надано повний соціальний пакет: офіційне працевлаштування, оплачувана відпустка, за потреби – безкоштовно надається житло в гуртожитках, які підпорядковуються комунальному підприємству. З початку повномасштабного вторгнення кімнати отримали 34 ВПО, серед яких 14 працевлаштовано у КП «Дніпровський електротранспорт», а 20 – члени їхніх родин.

 КП “Дніпровський електротранспорт” надає унікальну можливість всім бажаючим безкоштовно отримати спеціальність водіїв трамваїв та тролейбусів у “Навчально-виробничому центрі”.

Учні отримують стипендію, за потреби – кімнату у гуртожитку підприємства, — зазначає Іван Васючков. — Тож підприємство не лише пропонує ВПО роботу, а й готове надати професійну підготовку водія трамвая чи тролейбуса з нуля з гарантіями подальшого працевлаштування.

Прихисток у Дніпрі знайшла Раїса Лисак, яка нині працює кондуктором в тролейбусному депо №1.  З рідного Харкова вона поїхала після того, як ворожа ракета зруйнувала її будинок. Опинившись у Дніпрі, Раїса Лисак прийшла в депо шукати роботу. Тут їй запропонували працювати прибиральницею, двірником або кондуктором. Вона обрала останнє. 

Н

Метро везе та захищає

 КП “Дніпровський метрополітен” у період війни не лише надає послуги з перевезень пасажирів, а служить місцем захисту від ворожих атак.

За 2023 метрополітен Дніпра перевіз понад 4 млн пасажирів, з яких 1,5 млн – пільговики і користуються метро безкоштовно.

З початку війни шість станцій дніпровського метрополітену виконують функцію укриття для населення під час повітряних тривог. Кожна станція може вмістити до 1000 осіб. 

З перших днів війни метрополітеном у якості укриття скористалися близько 40 тис. осіб, – розповів Іван Васючков. – Вони були забезпечені мобільним зв’язком, інтернетом, запасами питної та технічної води. У разі відключення електроенергії, освітлення та вентиляція працюють за допомогою акумуляторних батарей та генераторів.

Під час повітряних тривог люди можуть спускатися на станції без оплати проїзду та користуватися, як укриттям. А у нічний час метрополітен надає безперешкодний доступ для громадян, якщо вони хочуть знаходитись на станціях навіть за відсутності повітряної тривоги. 

Місто модернізує зупинки громадського транспорту

К

 

Модернізація зупинок громадського транспорту – це важливий крок для підвищення комфорту та безпеки пасажирів. У Дніпрі, попри труднощі воєнного стану, цей процес триває майже постійно. Лише у 2023 році у місті з’явилися 25 сучасних зупинкових комплексів. Їхню користь дніпряни відчувають щодня.

Нові зупинки мають навіс, лави, стовпчики та урни-відбійники, що робить очікування транспорту зручнішим та безпечнішим. А сучасний дизайн комплексу суттєво покращує естетику міста.

Сучасні зупинки – задоволення недешеве. Вони встановлюються не лише за кошти міського бюджету. Тут на допомогу Дніпру прийшли приватні інвестори.

Відразу чотири нових зупинкових комплекси з’явилися на проспекті Миру у рамках комплексного ремонту цієї частини міста, яка не бачила оновлення майже 30 років й тому була у геть аварійному стані.

Мешканці проспекту Героїв радіють новій зупинці громадського транспорту, яка з’явилася неподалік від місцевої поліклініки. 

У мене проблема з ногою, треба обпертися чи сісти, поки чекаєш на транспорт, — підтверджує зручність зупинки пенсіонерка Тетяна Сорокіна. 

Нові зупинки громадського транспорту у Дніпрі обладнані всім необхідним для комфортного очікування транспорту —  навіс, лави, стовпчики та урни-відбійники. На користь маломобільних громадян –тактильна плитку та спеціальні пандуси.

Кожну зупинку ми піднімаємо на 20 см для зручності заїзду людей з інвалідністю до громадського транспорту і для інших пасажирів, —  розповів Олексій Орєшин, провідний інженер КП “Транспортна інфраструктура міста” ДМР. Стовпчики та урни-відбійники можуть захистити пасажирів від ДТП. На кожній зупинці монтують дах, лави, встановлюють електронне табло з актуальним часом та датою, чіпляють назви зупинок і номери маршрутів, які тут зупиняються.

Комунальний транспорт Дніпра є важливим елементом міської інфраструктури. Він забезпечує пересування людей, а також є важливим зв’язком між різними районами міста. У 2023 році муніципальні тролейбуси, трамваї та автобуси  продовжували працювати в штатному режимі, незважаючи на воєнний стан. Це було важливим фактором, який забезпечив життєдіяльність міста в умовах війни.

За матеріалами Наше Місто