Блакитний дрес-код та мультфільм. У школах Дніпра до Всесвітнього дня поширення інформації про проблему аутизму пройшли освітні акції

Опубликовано Треплов Валерий - вт, 02/04/2024 - 16:10
о

У Дніпрі до Всесвітнього дня поширення інформації про проблему аутизму відбулись освітні акції. Аби дніпряни дізнались більше про цей розлад, міський інклюзивно-ресурсний центр № 2 долучився до акції «Одягни блакитне». Співробітники закладу роздавали всім охочим блакитні кульки з QR-кодом. Це посилання на мультфільм, який розповідає про аутизм і те, як люди з таким розладом сприймають світ.

«Незнання породжує страх, непорозуміння і, наслідком, неприйняття. Тому вкрай важливо поширювати інформацію про аутизм. Діти з цим розладом можуть набути соціальних навичок та пристосуватися до умов сьогодення, якщо з ними ведеться корекційно-розвиткова робота. Краще, якщо вона починається якомога раніше. Тому батькам таких дітей важливо якомога швидше звернутися до фахівців», — зазначила Євгенія Шаліхман, директорка КУ «ІРЦ № 2» Дніпровської міськради.

Аутизм — це розлад, який характеризують порушенням навичок соціальної взаємодії. Також його можуть супроводжувати стереотипні рухи, нав’язливі дії. Людям з аутизмом це допомагає долати стрес. При спілкуванні з людиною, яка має аутизм, не потрібно вимагати, аби вона дивилась в очі, не потрібно дивитись в очі і їй (краще сфокусуватись на точку в середині лоба). Також потрібно використовувати короткі речення, уникати абстрактних формулювань. При очікуванні відповіді краще витримати паузу 30-40 секунд. Варто враховувати, що в людей з аутизмом може бути не сформовано мовлення і для спілкування вони використовують спеціальні комунікативні картки або мобільні застосунки.  

Акція до дня поширення інформації про проблему аутизму відбулась і в школі № 8. Учні подивились мультфільм про аутизм. А потім, аби підтримати дітей з аутизмом, які навчаються в закладі, їх однокласники приліпили сині долоньки до спеціального стенда.

«У нашій школі навчаються 3-є дітей, які мають соціоадаптаційні та соціокультурні труднощі. Вони мають потужну команду супроводу. Це вчитель, асистент вчителя, логопед, дефектолог, психолог. Додаткові заняття таких дітей проходять у спеціально облаштованій ресурсній кімнаті. Ми докладаємо максимум зусиль, аби зробити їх життя повним та змістовним. І сьогодні хочемо вкотре нагладити, що всі ми різні, але всі ми рівні!» — прокоментувала Вікторія Казимирова, директорка школи № 8.

За даними ВООЗ, кожен зі 160 дітей має аутичний розлад. Його прояви відрізняються та індивідуальні в кожному окремому випадку. У Дніпрі в комунальних закладах освіти зараз навчається 138 дітей з розладами аутичного спектру.